ΚΟΥΛΟΥΠΟΥ

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί το Facebook είναι μπλε;

Γιατί έχει σημασία το χρώμα! Στην ερώτηση “Γιατί το χρώμα έχει σημασία;”, η πιο προφανής απάντηση θα ήταν, “Γιατί αν ο κόσμος αποτελούταν μόνο από μαύρο και άσπρο, θα ήταν απλά ένα βαρετό μέρος”. Το χρώμα εκφράζει διάφορα πράγματα της καθημερινότητάς μας, όπως για παράδειγμα την οικειότητα. Γνωρίζουμε ότι μπανάνες είναι κίτρινες, ο ουρανός είναι […]

Neopolis Team

11 Μαρτίου, 2016

Γιατί έχει σημασία το χρώμα!

Στην ερώτηση “Γιατί το χρώμα έχει σημασία;”, η πιο προφανής απάντηση θα ήταν, “Γιατί αν ο κόσμος αποτελούταν μόνο από μαύρο και άσπρο, θα ήταν απλά ένα βαρετό μέρος”.

Το χρώμα εκφράζει διάφορα πράγματα της καθημερινότητάς μας, όπως για παράδειγμα την οικειότητα. Γνωρίζουμε ότι μπανάνες είναι κίτρινες, ο ουρανός είναι μπλε και το γρασίδι είναι πράσινο και αν αυτό αλλάξει, θα αντιδράσουμε …περίεργα! Στη φύση, οι αλλαγές αυτές δεν είναι συχνές, όμως τι θα γινόταν αν από τη μια μέρα στην άλλη κάποιος αποφάσιζε ότι το πράσινο δε σημαίνει πλέον “προχωρήστε” στα φανάρια;

Αναλογιζόμενοι λοιπόν, ότι το χρώμα επηρρεάζει την ψυχολογία του ατόμου, μήπως θα έπρεπε να του δίνουμε περισσότερη σημασία κατά τη δημιουργία ιστοσελίδων;

Πως λειτουργεί το χρώμα στο διαδίκτυο

Βιώνουμε τη χρυσή εποχή του Web και είμαστε λίγο …κακομαθημένοι στην επιλογή του χρώματος, όταν ξεκινάμε να κατασκευάσουμε μια ιστοσελίδα. Υπάρχουν απεριόριστες επιλογές στη διάθεσή μας από ό,τι μπορούμε να φανταστούμε (16.777.216 χρώματα για την ακρίβεια). Παρόλα αυτά, δε πρέπει να ξεχνάμε ότι η αρχή για τη δημιουργία και την εμφάνιση χρωμάτων στο διαδίκτυο παραμένει ίδια: κόκκινο, πράσινο και μπλε. Καθένα από αυτά έχει 256 αποχρώσεις που μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους, για να σχηματίσουν σχεδόν οποιοδήποτε χρώμα μπορείτε να φανταστείτε!

Τα χρώματα στο Web περιγράφονται από μια δεκαεξαδική τιμή. Έναν αλγόριθμο που αποτελείται από διαφορετικές αποχρώσεις του κόκκινου, πράσινου και μπλε. Πριν όμως “βουτήξετε” το πινέλο σας σε όλες τις διαθέσιμες αποχρώσεις που σας παρέχει ο υπολογιστής, θα πρέπει να σκεφτείτε το γεγονός ότι όλοι αυτοί οι περίπλοκοι συνδυασμοί χρωμάτων θα φαίνονται διαφορετικοί σε κάθε οθόνη, ανάλογα τα χαρακτηριστικά και την ανάλυσή της. Όσο πιο κοντά στα 3 βασικά χρώματα βρίσκεται η ιστοσελίδα σας, τόσο λιγότερο θα αποκλίνει η εμφάνισή του στις διάφορες οθόνες. 

Χτίζοντας το εμπορικό σας σήμα

Ποιος κατέχει το κόκκινο; Ποιος το πορτοκαλί και ποιος το μωβ; Φτάνοντας σε ένα στάδιο όπου το εμπορικό σήμα σας αναγνωρίζεται μέσα από το χρώμα του και μόνο, έχετε μια απόδειξη για το πόσο αποτελεσματικό εργαλείο Marketing μπορεί να είναι.

Γιατί το Facebook χρησιμοποιεί το μπλε χρώμα;

Ένα τόσο “δυνατό” Brand όπως το Facebook, γιατί πιστεύετε ότι χρησιμοποίησε ένα εκ των τριών βασικών χρωμάτων του υπολογιστή; 

Σε μια μελέτη που διεξήχθη το ’40 από τον Faber Birren και επαναλήφθηκε το 2003 από τον Joe Hallock σχετικά με την αντίληψη των χρωμάτων από τον άνθρωπο, προέκυψαν κάποιες ενδιαφέρουσες συσχετίσεις γύρω από το “γιατί κάποια χρώματα προκαλούν περισσότερα συναισθήματα σε σχέση με αυτά που προκαλούν τα Brands;”

Το γεγονός που εξέπληξε ήταν ότι τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη, ψήφισαν το μπλε ως το αγαπημένο τους χρώμα! Κατά μέσο όρο, το επόμενο αγαπημένο χρώμα ήταν το πράσινο (στους άνδρες ειδικότερα). 

Παρατηρώντας όμως τα αποτελέσματα με βάση την ηλικία, το μπλε εμφανίστηκε στην κορυφή επιλογής όλων των ηλικιών που συμμετείχαν στην έρευνα, δηλαδή ατόμων που βρίσκονται στα είκοσι, στα τριάντα, στα σαράντα και στα πενήντα. Όλοι σχεδόν επέλεξαν αποχρώσεις σε μικρότερα μήκη κύματος (μπλε, πράσινο μωβ), ενώ το νεανικό κοινό (19 και κάτω) είχε μια προτίμηση στα φωτεινότερα χρώματα (κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο).

Αλλά τι είναι αυτό που κάνει τους ανθρώπους να “αγαπούν” το μπλε χρώμα; Και σε αυτό το σημείο, τα αποτελέσματα της έρευνας …”μίλησαν” από μόνα τους! Οι απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως “Με ποιό χρώμα θα συνδυάζατε την ποιότητα, την εμπιστοσύνη, την ασφάλεια, την αξιοπιστία, τη γενναιότητα, κλπ” συκγεντρώθηκαν γύρω από το μπλε χρώμα! Άλλωστε, ποια επιχείρηση δε θα ήθελε να διατηρεί ένα Website ή ένα σήμα με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά; 
 
Γίνετε πόλος έλξης για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας!

ΤΙ ΑΛΛΑ;

Είναι viral

Η νέα έμπνευση «Delfinario είναι για σένα, ΠΑΜ» είναι τόσο Σεφερλής core όσο περιμέναμε!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET