Φοιτητικές αϋπνίες | Οι λόγοι που δεν ευχαριστιέσαι τον ύπνο όσο σπουδάζεις!


Το ότι οι φοιτητές δεν κάνουν άλλη δουλειά πέρα από το να κοιμούνται όλη μέρα, είναι ψέμα. Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος πιστεύει λανθασμένα αυτό το μύθο. Η φοιτητική ζωή δεν είναι και πολύ εύκολη, παιδιά. Υπάρχει πολύ άγχος, διάβασμα, ευθύνες, προκλήσεις και τόσες διαφορετικές ασχολίες καθημερινά που πραγματικά ο καλός ύπνος γίνεται σταδιακά όλο και πιο σπάνιος.

Κανονικά, ένας ενήλικας έχει ανάγκη από 7-9 ώρες ύπνου καθημερινά, ώστε να βρίσκεται σε καλή φυσική και πνευματική κατάσταση. Αμφιβάλλω, αν οι φοιτητές κοιμούνται όντως τόσες ώρες, αν σκεφτεί κανείς ότι ξενυχτούν διαβάζοντας ή ότι όλη μέρα έχουν μαθήματα κι άλλες υποχρεώσεις.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με κάποιους λόγους που θα διαβάσεις αμέσως παρακάτω, καθιστούν τον ύπνο πραγματικά πολύτιμο στα μάτια ενός φοιτητή:

1. Μην είν' το άγχος;

Φυσικά το άγχος κι η πίεση της καθημερινότητας παίζουν τεράστιο ρόλο για το γεγονός ότι σου είναι τόσο δύσκολο να ευχαριστηθείς τον ύπνο σου. Οι αγχώδεις διαταραχές είναι από τα πιο κλασικά ψυχικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές. Όταν προσπαθείς να διατηρείς την ιδανική ισορροπία σε όλα, στη σχολή, στη δουλειά, στο σπίτι, στις φιλίες, στη σχέση σου, είναι φυσικό και επόμενο να μην μπορείς να ελέγξεις τα επίπεδα άγχους σου. Η ρουτίνα λοιπόν, οφείλεται σίγουρα για την κακή ποιότητα ύπνου που έχεις. Τι μπορείς να κάνεις γι' αυτό; Ίσως κάποιες ασκήσεις διαλογισμού προτού ξαπλώσεις, να σε βοηθήσουν ενώ υπάρχουν κι αντίστοιχες εφαρμογές για να κατεβάσεις στο κινητό σου!

2. Μην είν΄ η πείνα;

Όταν είσαι φοιτητής ή που θα τρως βλακείες (μακαρόνια, τοστ, ντελίβερι και ξανά τοστ) ή που δε θα τρως τίποτα γιατί δεν προλαβαίνεις. Και το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να πέφτεις με άδειο στομάχι για ύπνο. Το πιο πιθανό είναι να ξυπνάς μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα από τη δυσφορία και την ενόχληση που θα νιώθεις. Ναι, μπορεί το πεπτικό σύστημα να επιβραδύνει τις λειτουργίες του κατά τη διάρκεια του ύπνου, όμως οι πόνοι της πείνας μια χαρά μπορούν να διακοπτούν την ξεκούρασή σου. Γι' αυτό, ακολούθησε υγιεινή διατροφή κι απόφυγε πια το αλκοόλ, τον καφέ και τα παχυντικά φαγητά, αν θες να κοιμάσαι καλύτερα και περισσότερες ώρες.

3. Μην είν' οι σκέψεις;

Αν κάθε φορά πριν κοιμηθείς, κάνεις ένα πέρασμα από ολόκληρη τη ζωή σου, τι έκανες και τι δεν έκανες, τι θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά κλπ, μάτι δεν πρόκειται να κλείσεις όλο το βράδυ. Είναι στανταράκι! Θα συγχυστείς, θα ξενερώσεις και πού όρεξη για ύπνο μετά;! Το μυαλό σου δουλεύει υπερωρίες. Αν ξέρεις ότι αυτός είναι ο λόγος που δεν κοιμάσαι σωστά, την επόμενη φορά που θα ξαπλώσεις για να ξεκουραστείς σαν άνθρωπος, υποσχέσου στον εαυτό σου ότι δε θα αφήσεις καμία σκέψη να σου τραβήξει την προσοχή. Απλά άδειασε το μυαλό σου, κλείσε τα μάτια σου και... zzz!

4. Μην είν' η δυσφορία του δωματίου;

Αν μη τι άλλο, σημασία έχει και το δωμάτιο στο οποίο ξεκουράζεσαι. Ο προσωπικός σου χώρος πρέπει να είναι έτσι διαμορφωμένος, ώστε να σε προδιαθέτει να νιώθεις όμορφα και να σου προκαλεί τη χαλάρωση και την καλή διάθεση για ύπνο. Ένα άβολο κρεβάτι ή ένα ακατάστατο δωμάτιο, κάνουν τα πράγματα δύσκολα για σένα. Επένδυσε σ' ένα καλό στρώμα και μαξιλάρι και φρόντισε ο χώρος σου να είναι τακτοποιημένος και καθαρός. Πίστεψέ με, θα θες να κοιμάσαι όλη την ώρα.

5. Μην είν' ο θόρυβος;

Έχει μεγάλη σημασία σε τι συνθήκες βρίσκεται επίσης ο χώρος που κοιμάσαι. Αν το σπίτι σου είναι σε μία πολυσύχναστη περιοχή με φασαρία και κίνηση και δυσκολεύεσαι σε όλα τα επίπεδα να χαλαρώσεις, πρέπει να βρεις λύση γι' αυτό το γεγονός. Σ' αυτό βέβαια, παίζουν μεγάλο ρόλο και οι γείτονες. Καλώς ή κακώς, είσαι φοιτητής/φοιτήτρια κι έχεις ανάγκη από ηρεμία και συγκέντρωση για να διαβάζεις. Αν λοιπόν την ώρα που εσύ μελετάς ή ξεκουράζεσαι, εκείνοι το ρίχνουν στο γλέντι, ήρθε η ώρα να τους εξηγήσεις πως πρέπει να δείξουν λίγο σεβασμό και κατανόηση. Διαφορετικά, επένδυσε σ' ένα καλό ζευγάρι ακουστικών ή... ωτοασπίδων!

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



Θεώνη Σταματοπούλου