fbpx

Φιλοσοφική ΕΚΠΑ: Με ένα υπέροχο γκράφιτι περιμένει να καλωσορίσει τους φοιτητές της!


Ένας μικρός ενθουσιασμός μας κατακλύζει όσο πλησιάζει η αρχή του εξαμήνου, που ποτέ δεν περιμέναμε ότι θα νιώθαμε. Υπό κανονικές συνθήκες, η επιστροφή στα αμφιθέατρα, το πήγαινε-έλα και ό,τι άλλο πάει πακέτο με τη σχολή, μας κούραζαν και μόνο στη σκέψη.

Μετά από ενάμιση χρόνο πανδημίας όμως, τα πράγματα άλλαξαν. Από τα αρνητικά συναισθήματα φτάσαμε να αισθανόμαστε μια γλυκιά προσμονή για τη στιγμή που θα κάτσουμε στο αμφιθέατρο και θα ξαναδούμε τους καθηγητές από κοντά. Είναι αυτό που λένε «όταν χάνεις κάτι, καταλαβαίνεις την αξία του».

Τα πανεπιστήμια πιστεύω μας περιμένουν επίσης με ανοιχτές αγκάλες (έπληξαν τόσους μήνες χωρίς τη φασαρία μας), ενώ η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ ειδικότερα, φυλάει μια πανέμορφη έκπληξη στους φοιτητές της, που θα κάνει την επιστροφή να μετρήσει ακόμα περισσότερο.

Δεν είναι μυστικό ότι τα πανεπιστήμιά μας δεν αποτελούν κι αρχιτεκτονικά κοσμήματα, που να μας εμπνέουν να τα επισκεπτόμαστε καθημερινά και να περνάμε ώρες σε αυτά.

Η Φιλοσοφική Σχολή λοιπόν επιθυμεί να αλλάξει αυτήν την… τσιμεντένια όψη της και να την κάνει πιο όμορφη και νεανική στα μάτια των φοιτητών της, μέσα από ένα τεράστιο γκράφιτι που στολίζει 4 ορόφους συνολικά. Αυτό καλύπτει δύο πλευρές της πρόσοψης όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, κι απεικονίζει ένα νέο κορίτσι να διαβάζει πίνοντας τον καφέ του.

Ο κοσμήτορας Αχιλλέας Χαλδαιάκης ενθάρρυνε την κίνηση αυτή, με τον τοιχογράφο Simple G να την υλοποιεί το τριήμερο 9-11 Αυγούστου 2021 και να προσφέρει το παραπάνω αποτέλεσμα. Το θέμα των έργων του είναι η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη, καθώς στη μία πλευρά, δεξιά της εισόδου της Σχολής, ένα κορίτσι διαβάζει το «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου», ενώ στην άλλη πλευρά είναι ζωγραφισμένα φύλλα με στίχους του ποιητή:

– Ὅλα χάνονται. Τοῦ καθενὸς ἔρχεται ἡ ὥρα.
– Ὅλα μένουν. Ἐγὼ φεύγω. Ἐσεῖς νὰ δοῦμε τώρα.

Ο Simple G, ή αλλιώς Γιώργος, είναι ένας ξεχωριστός καλλιτέχνης του δρόμου, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών. Εξέφρασε από μικρός τη δεξιότητα να ζωγραφίζει και από νωρίς μυήθηκε στα μυστικά της βυζαντινής ζωγραφικής. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με τις συνθέσεις μνημειακών διαστάσεων, όπως η παραπάνω, οι οποίες απαιτούν ειδική αιώρηση με γερανό λόγω του ύψους.

Μιας και έγινε η αρχή λοιπόν, και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, προτείνουμε να ακολουθήσουν κι άλλες Σχολές το παράδειγμα της Φιλοσοφικής και να κάνουν τους χώρους τους ένα ομορφότερο στέκι για τους φοιτητές. Θα το εκτιμήσουμε.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET