fbpx

Με δωρεάν ΜΜΜ απαντούν χώρες της Ευρώπης στην ενεργειακή και περιβαλλοντική κρίση!


Ξέρεις ότι μια χώρα χαρακτηρίζεται από «καταπληκτική ποιότητα ζωής», όταν μπαίνεις να τσεκάρεις τη συγκεκριμένη λίστα χωρίς ίχνος ελπίδας ότι θα είναι μέρος αυτής. Τι εννοείς δωρεάν ΜΜΜ στην Ελλάδα; More like αύξηση τιμής των εισητηρίων!

Ωστόσο, εν μέρει το κατανοούμε. Εδώ τα λεωφορεία αδυνατούν να εξυπηρετήσουν σωστά τους επιβάτες στην εποχή της επί πληρωμής εισόδου, θα το καταφέρουν όταν αυτή θα γίνει δωρεάν; Και μην ακουστεί η ιδέα να πραγματοποιούνται περισσότερα δρομολόγια με λιγότερο απαρχαιωμένα οχήματα. Δεν παίζει.

Άλλη μία φορά λοιπόν που μια καλή λύση για ένα πρόβλημα δεν προέρχεται από την Ελλάδα και άλλη μία μέρα που πρέπει απλά να δεχτούμε την τιμή της βενζίνης ως έχει.

Την ίδια ώρα εντωμεταξύ, χώρες της Ευρώπης κοιτούν το ενεργειακό πρόβλημα και σκέφτονται λύσεις που θα ανακουφίσουν τόσο τους πολίτες όσο και το περιβάλλον αντισταθμίζοντας το αυξημένο κόστος των καυσίμων και μειώνοντας την υπερθέρμανση του πλανήτη. Η κλιματική αλλαγή ήταν από μόνη της ένας σοβαρός λόγος να ληφθούν μέτρα, ωστόσο ο πόλεμος στην Ουκρανία έκανε ακόμα εντονότερη την ανάγκη για αλλαγές.

Μία εξ αυτών είναι και τα δωρεάν ΜΜΜ, μια τακτική που ακολουθεί πρώτο εδώ και δύο χρόνια το Λουξεμβούργο και στο επόμενο διάστημα θα υιοθετήσουν κι άλλες χώρες, όπως σημειώνει η DW:

Λουξεμβούργο

Το Λουξεμβούργο προσφέρει δωρεάν δημόσια συγκοινωνία σε όλη τη χώρα από την 1η Μαρτίου του 2020. Αυτό ισχύει και για τους τουρίστες και ξένους υπηκόους, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη αφού το 45% των εργαζομένων περίπου να μετακινούνται στο Λουξεμβούργο από γειτονικές χώρες.

Μέχρι στιγμής, το Υπουργείο Μεταφορών του Λουξεμβούργου δεν έχει δώσει αξιόπιστα στοιχεία για τους επιβάτες. Σε κάθε περίπτωση, τα lockdown που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, που εισήχθησαν αμέσως μετά την απελευθέρωση των δημόσιων συγκοινωνιών, θα έχουν πιθανότατα καταστείλει τον αριθμό των επιβατών. Τα διάφορα δημόσια λεωφορεία, τρένα και τραμ της χώρας χρηματοδοτούνται από τους φορολογούμενους.

Μάλτα

Η πρεμιέρα των δωρεάν ΜΜΜ στη Μάλτα σχεδιάζεται για την 1η Οκτωβρίου, μία απόφαση που πάρθηκε τον Οκτώβριο του 2021. Θα γίνει έτσι η δεύτερη χώρα της Ευρώπης που θα καταργήσει τα τέλη μεταφοράς τόσο για τους πολίτες όσο και για τους επισκέπτες. Ένας στόχος της πρωτοβουλίας είναι να αποθαρρύνει τους κατοίκους να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα, λέει στη DW ο δημοσιογράφος των ‘Times of Malta’, Μπέρτραντ Μποργκ.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται επίσης από τους φορολογούμενους. Δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί ακριβή στοιχεία σχετικά με το αναμενόμενο κόστος. Οι κάτοικοι πρέπει να υποβάλουν αίτηση για ειδικό εισιτήριο που τους δίνει το δικαίωμα να επιβαίνουν σε λεωφορεία και τρένα δωρεάν. Οι τουρίστες μπορούν επίσης να εγγραφούν για το εισιτήριο.

Ταλίν, Εσθονία

Το Ταλίν επιτρέπει ελεύθερη είσοδο σε λεωφορεία και τρένα σε όλους τους εγγεγραμμένους κατοίκους του από το 2013, εξαιτίας κυρίως της οικονομικής κρίσης. Μέχρι στιγμής, το σύστημα λειτουργούσε χωρίς σοβαρά προβλήματα, ωστόσο οι δημότες παραπονιούνται ότι υπάρχουν πολύ λίγες συνδέσεις. Αυτό σημαίνει ότι λίγοι το επέλεξαν για τη μετακίνησή τους στη δουλειά.

Ακόμη, παρά το σχέδιο, ο αριθμός των αυτοκινήτων στους δρόμους του Ταλίν δε φαίνεται να έχει μειωθεί. «Αν και τα δημόσια μέσα μεταφοράς είναι δωρεάν, οι άνθρωποι που συνήθιζαν να οδηγούν αυτοκίνητο εξακολουθούν να το κάνουν», σημειώνει Εσθονή δημοσιογράφος. Μάλιστα, θεωρεί ότι οποιαδήποτε πτώση της κίνησης μπορεί να προήλθε από την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου.

Πολλές περιοχές της Εσθονίας ακολούθησαν το παράδειγμα του Ταλίν και κατέστησαν επίσης δωρεάν τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Δουνκέρκη, Γαλλία

Από το 2018, οι κάτοικοι μπορούν να ταξιδεύουν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς δωρεάν, πράγμα που έχει αντίκτυπο στην κίνηση στους δρόμους. Συγκεκριμένα, μελέτη που διεξήχθη λίγους μήνες μετά την αλλαγή, διαπίστωσε ότι είχε αποθαρρύνει τους ντόπιους να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους.

Περίπου το 5% είπε ότι η διαθεσιμότητα δωρεάν λεωφορείων τους βοήθησε να πειστούν να πουλήσουν το αυτοκίνητό τους ή να μην αγοράσουν δεύτερο όχημα.

Γερμανία

Η Γερμανία από την άλλη, εισήγαγε ένα μηνιαίο δελτίο μεταφοράς με μεγάλη έκπτωση, επιτρέποντας στους ανθρώπους στη Γερμανία να χρησιμοποιούν τα περιφερειακά μέσα μαζικής μεταφοράς για 9 € (περίπου 9,65 $) ανά μήνα, τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Οι βουλευτές ελπίζουν ότι το πάσο θα εξοικονομήσει χρήματα και θα τους ενθαρρύνει να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί να οδηγούν αυτοκίνητα.

Πέρυσι, η γερμανική εθνική σιδηροδρομική εταιρεία, Deutsche Bahn, κατέγραψε περίπου 8 εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα, ενώ με την υποχώρηση της πανδημίας, τα νούμερα των επιβατών αναμένεται να αυξηθούν φέτος.

Εδώ να περιμένουμε κανένα αντίστοιχο μέτρο ή ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα;

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET