ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αλλαγή στην ονομασία των ΤΕΙ και δυνατότητα διδακτορικών φέρνει η Σύνοδος των Προέδρων των ΤΕΙ.

Τα ΤΕΙ στα πλαίσια της Ενιαίας Εκπαίδευσης που επιχειρείται επιδιώκουν την εκπόνηση και διοργάνωση του Τρίτου Κύκλου Σπουδών, ενώ επιθυμούν και την αλλαγή στο όνομα που θα τα προστατεύσει από τα κοινωνικά στερεότυπα. Αναλυτικότερα η Σύνοδος τόνισε πως γνωρίζει ότι το Μνημόνιο επιβάλλει την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού κόσμου, αλλά επέμεινε ότι δεν θα γίνουν τα […]

Default avatar

Guest Author

24 Οκτωβρίου, 2016

Τα ΤΕΙ στα πλαίσια της Ενιαίας Εκπαίδευσης που επιχειρείται επιδιώκουν την εκπόνηση και διοργάνωση του Τρίτου Κύκλου Σπουδών, ενώ επιθυμούν και την αλλαγή στο όνομα που θα τα προστατεύσει από τα κοινωνικά στερεότυπα.

Αναλυτικότερα η Σύνοδος τόνισε πως γνωρίζει ότι το Μνημόνιο επιβάλλει την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού κόσμου, αλλά επέμεινε ότι δεν θα γίνουν τα ΤΕΙ ο αποδιοπομπαίος τράγος.

Αυτή είναι αναλυτικά η ανακοίνωση της Συνόδου:

1. Τα ΤΕΙ διεκδικούν τη μετονομασία τους σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών (Universities of Applied Sciences – UAS), μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης οι ρόλοι μεταξύ Πανεπιστημίων και Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών είναι διακριτοί: Γερμανία, Φινλανδία, Σουηδία, Ελβετία, Αυστρία, κ.ά. Η προτεινόμενη μετονομασία των ΤΕΙ θα διατηρήσει και θα ενισχύσει το διακριτό ρόλο που έχουν τα ΤΕΙ ως ο Τεχνολογικός Τομέας της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας, σύμφωνα με το κείμενο θεσμικό πλαίσιο.

2. Πρέπει να γίνει σαφές ότι τα ΤΕΙ δεν διεκδικούν ούτε «αναβάθμιση» ούτε «να γίνουν Πανεπιστήμια». Είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και διεκδικούν την ονομασία που δικαιούνται.

3. Ορισμένα από τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών (UAS) του Ευρωπαϊκού Χώρου προσφέρουν τρίτο κύκλο σπουδών (Διδακτορικά) υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με τη χώρα.

4. Τα ΤΕΙ διεκδικούν την δυνατότητα διοργάνωσης τρίτου κύκλου σπουδών μόνο υπό προϋποθέσεις, που απαιτούν αυστηρά αξιολογικά κριτήρια για κάθε Τμήμα το οποίο θα αιτείται κάτι τέτοιο. Αυτό θα έπρεπε να είναι οριζόντιο μέτρο στην Ανώτατη Εκπαίδευση στη χώρα μας.

5. Όλα τα ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί πρόσφατα με θετικές (ή και άριστες) αναφορές από τις Επιτροπές Εξωτερικής Αξιολόγησης της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ), που είναι και ο θεσμοθετημένος τρόπος αξιολόγησης των Ελληνικών ΑΕΙ. Σε καμία από αυτές τις αξιολογήσεις δεν έχει αναφερθεί ότι υπάρχουν Τμήματα που το Επιστημονικό Πεδίο τους δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας.

Επιπλέον, στις αξιολογήσεις, υπάρχουν αναφορές για Τμήματα απόλυτα ικανά να οργανώσουν τρίτο κύκλο σπουδών (Διδακτορικά) τα οποία όμως δεν έχουν τη θεσμική δυνατότητα. Οι Εκθέσεις αυτές είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ και των Ιδρυμάτων.

6. Το συζητούμενο σχέδιο περί του Ενιαίου Χώρου της Ανώτατης Εκπαίδευσης αναφέρεται ουσιαστικά σε κατακερματισμό των ΤΕΙ με «αναβάθμιση» ορισμένων Τμημάτων σε Πανεπιστημιακά, που «θα αξιολογηθούν» (ξανά; και από ποιους;) ως «καλά» και «πανεπιστημιακού επιπέδου» (στοχευμένη «αξιολόγηση»).

7. Υπενθυμίζουμε ότι στα ΤΕΙ σπουδάζει ο μισός σχεδόν φοιτητικός πληθυσμός της χώρας. Στους Πτυχιούχους απονέμεται βασικό πτυχίο ΑΕΙ (Bachelor), με άμεση επαγγελματική αποκατάσταση ή με εξαιρετικές προοπτικές επιστημονικής σταδιοδρομίας σε τεχνολογικά επιστημονικά πεδία που είναι όλα αναγνωρισμένα διεθνώς.

8. Όλα τα Επιστημονικά Πεδία των Τμημάτων ΤΕΙ έχουν σαφή εφαρμοσμένη/ τεχνολογική κατεύθυνση και πολλά από αυτά δεν υπάρχουν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Αυτός ακριβώς είναι ο διακριτός ρόλος του Τεχνολογικού Τομέα των ΑΕΙ.

9. Επισημαίνεται ότι οι αναδιαρθρώσεις και οι συγχωνεύσεις του σχεδίου «Αθηνά» με τον τρόπο που τελικά εφαρμόστηκε, αφορούσαν κατά 90% μόνο στα ΤΕΙ.

10. Είναι γνωστό ότι η αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι στα προαπαιτούμενα του Μνημονίου, όπως ήταν και το σχέδιο «Αθηνά». Όμως δεν είναι σε καμιά περίπτωση αποδεκτό να γίνουν ξανά τα ΤΕΙ το αποκλειστικό πεδίο βολής αυτής της πολεμικής άσκησης.

11. Η μετονομασία των ΤΕΙ και η, υπό προϋποθέσεις, δυνατότητα οργάνωσης τρίτου κύκλου σπουδών, θα συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός πραγματικά Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και θα ανοίξει το δρόμο για ουσιαστικές και τολμηρές αναδιαρθρώσεις των φορέων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, της αποτελεσματικής αξιοποίησης πόρων και της συμβολής τους στην ανάπτυξη της Χώρας, σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

 

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελλάδα στο top10 των χωρών που «τραβούν» τους τουρίστες να τις ξαναεπισκεφτούν!

ΕΛΛΑΔΑ

Πύργος Πειραιά: Πλησιάζει το opening ενός από τα μεγαλύτερα ZARA παγκοσμίως!

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθήνα αναδείχθηκε η πόλη που μυρίζει πιο ωραία στον κόσμο, κάτι… βρωμάει εδώ!

SPILL THE TEA

Ο Henry Cavill περιμένει το πρώτο του παιδί με τη Natalie Viscuso και κάτι ράγισε μέσα μας!

SPILL THE TEA

Όλα τα beefs που έχουν απασχολήσει το ίντερνετ τελευταία αν έχεις χάσει επεισόδια!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Πανελλήνιες 2024: Τμήματα με χαμηλή βάση αλλά υψηλές προοπτικές, για να έχεις υπόψιν σου!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET