fbpx

Ξεχάστε τις σούζες – Άκυρο από το Υπουργείο έφαγε η οδήγηση μηχανής με δίπλωμα αυτοκινήτου!


Με το καλημέρα σας μάθαμε ότι πλέον όσοι διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου, θα μπορούν να οδηγούν και μηχανάκι έως 125 κυβικά ΧΩΡΙΣ εξετάσεις. Ψηθήκατε; Ε ξεψηθείτε, γιατί έφαγε άκυρο τελικά!

Έπειτα από τη σύγχυση που προκλήθηκε από δημοσίευμα του ΑΠΕ το οποίο ανέφερε τα παραπάνω, το υπουργείο Υποδομών με ανακοίνωσή του διευκρινίζει ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει και πως αν κάποια στιγμή γίνει, θα πρέπει να υπάρξει νόμος που θα περάσει από τη Βουλή και στον οποίο θα αναφέρονται οι σχετικοί όροι και προϋποθέσεις. Κάπως πιο λογικό, δε νομίζετε; 

Πάντως όντως υπήρξε σοβαρή σκέψη από ορισμένους, ώστε σύντομα να δοθεί το δικαίωμα σε όσους διατηρούν δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, να οδηγούν οποιοδήποτε μηχανάκι ή μοτοσικλέτα έως 125 κυβικών, χωρίς εκπαίδευση και εξετάσεις.

Μιας και βαρεθήκαμε δηλαδή να αλωνίζουμε στο κέντρο με τις αμαξάρες μας, ήρθε η ώρα να κάνουμε επίδειξη με σπασμένες εξατμίσεις και σούζες, μέχρι τέλους (just kidding). Γιατί δε μας έφτανε το χωριό όπου τα 15χρονα σκάνε στις πλατείες με τα glx.

Αυτή λοιπόν η είδηση ήταν κάτι που δεν περίμενα. Όπως και οι περισσότεροι εκεί έξω. Σε μια χώρα με ένα τεράστιο αριθμό τροχαίων σε καθημερινή βάση, να ρίχνουμε… κι άλλο λάδι στη φωτιά στα καλά καθούμενα; Γιατί;

Ευτυχώς λέμε, λοιπόν, που το υπουργείο Υποδομών διευκρίνισε την κατάσταση, με την παρακάτω σχετική ανακοίνωση:

«Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.»

Τα παραπάνω ήρθαν λίγες ώρες μετά την – όπως αναμενόταν – έντονη αντίδραση του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, που ισχυρίστηκε ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση καταργείται η εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας κι ότι θα αυξηθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.

‘Οπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος:

Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα.

Κι εδώ που τα λέμε, μόνο άδικο δεν έχει. Σε μια χώρα που ξεκάθαρα δε φημιζόμαστε για την οδηγική μας συμπεριφορά, να γίνεται έτσι ξαφνικά μια τέτοια τροποποίηση.

Οκ, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που έχει περάσει και σε πολλές άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά με κάποιες προδιαγραφές. Όχι ξυπνήσαμε, μας ήρθε αυτή η ιδέα και είπαμε να την εφαρμόσουμε!

Οπότε για την ώρα, ας κάτσουμε στ’ αυγά μας, κι αν θέλουμε μηχανάκι να πάμε να δώσουμε εξετάσεις για το αντίστοιχο δίπλωμα. Να μάθουμε τα βασικά και να λάβουμε την απαραίτητη εκπαίδευση για να γνωρίζουμε πώς συμπεριφέρεται ένα όχημα όπως αυτό.

Γιατί στην τελική, προσέχουμε για τη δική μας ασφάλεια, αλλά και των υπολοίπων οδηγών εκεί έξω!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET