6 καλοκαιρινές συνήθειες που πρέπει να κρατήσεις για ολόκληρο τον υπόλοιπο χρόνο!


Μπορεί το καλοκαίρι να φτάνει σιγά – σιγά στο τέλος του, αλλά δε συμβαίνει το ίδιο και με την καλοκαιρινή μας διάθεση, η οποία καλά κρατεί ακόμη. Και πώς να την αφήσουμε να πάει περίπατο, αφού εδώ που τα λέμε μας περιμένει μια δύσκολη επιστροφή στην καθημερινότητα, τις δουλειές, τις υποχρεώσεις και το διάβασμα… Το καλοκαίρι η διάθεσή μας είναι καλύτερη από ποτέ, και πώς να μην είναι άλλωστε όταν απολαμβάνουμε ξέγνοιαστοι τη θάλασσα και τον ήλιο!

Δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά το καλοκαίρι πάντα είμαστε πιο δεκτικοί να κάνουμε νέα πράγματα και να δοκιμάσουμε νέες εμπειρίες. Οι συνήθειές μας αλλάζουν πολύ και μάλιστα προς το καλύτερο. Όταν όμως ρουτινιάζουμε και πάλι, τα ξεχνάμε όλα και επιστρέφουμε ξανά στη μιζέρια μας, όπως ακριβώς κάναμε και πριν. Ή μήπως όχι; Κι αν τελικά μπορούσαμε να υιοθετήσουμε τις όμορφες συνήθειες του καλοκαιριού ολόκληρο τον χρόνο; 

Δεν είναι απαραίτητο να κόψεις μαχαίρι από τον Σεπτέμβρη ορισμένα πράγματα που απολάμβανες στις διακοπές σου. Αντιθέτως, θα έλεγα ότι είναι σημαντικό να κρατήσεις μερικές συνήθεις και για τον υπόλοιπο χρόνο, όπως:

1. Να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ το καλοκαίρι το παρακάνω με τον ύπνο. Αν δεν υπάρχει επιτακτική ανάγκη για να σηκωθώ από το κρεβατάκι μου (αν είναι για φαΐ δηλαδή), τότε και το σπίτι να γκρεμίζεται, δεν θα ξυπνήσω. Και έχουμε τις μανάδες να μας λένε ότι είμαστε αχαΐρευτοι και δεν κάνουμε τίποτα στη ζωή μας. «Καλοκαίρι είναι ρε μάνα, άσε με να κοιμηθώ!». Σοβαρά τώρα, ο ύπνος είναι απίστευτα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Τον έχουμε ανάγκη ώστε να μπορούμε να ανανεωνόμαστε, να ανακτούμε τις δυνάμεις μας και να γεμίζουμε τις μπαταρίες μας, ώστε να μπορέσουμε ύστερα να τη βγάλουμε καθαρή μέσα στη μέρα. Μην τον παραλείπεις λοιπόν. Κράτησε αυτή τη συνήθεια και για τον υπόλοιπο χρόνο και κοιμήσου σαν πουλάκι για ώρες ολόκληρες, μέχρι να χορτάσεις.

2. Να τρως πρωινό γεύμα

Το καλοκαίρι δεν το παρακάνουμε μόνο με τον ύπνο, αλλά και με το φαγητό. Και καλά κάνουμε! Η καταπιόνα μας όλα τα κατεβάζει ανεξαιρέτως. Η όρεξή μας ανοίγει και δώσ’ του τα παγωτά, οι πίτσες και τα πιτόγυρα που έχουν την τιμητική τους. Ο Έλληνας βέβαια παίζει να είναι ο μόνος σε ολόκληρο τον κόσμο που ενώ όλο τον υπόλοιπο χρόνο παίρνει για πρωινό απλώς ένα σκέτο καφέ, το καλοκαίρι που διακοπάρει στα νησιά κατεβάζει ολόκληρο τον μπουφέ στα ξενοδοχεία. Παγκόσμια πρωτοπορία κι αυτή. Όλοι οι διατροφολόγοι, κι όχι μόνο, έχουν να λένε ότι το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, αλλά εμείς το χαβά μας. Αυτή την καλοκαιρινή συνήθεια λοιπόν είναι σημαντικό να την υιοθετήσεις κι όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Δεν είναι δα και τόσο μεγάλο ζήτημα να αφιερώσεις λίγα λεπτά μόλις ξυπνήσεις σε ένα σωστό γεύμα.

3. Να φοράς αντηλιακή προστασία

Υπάρχει μία παρανόηση σχετικά με το αντηλιακό. Όλοι έχουν την εντύπωση ότι πρέπει να το φοράμε μόνο το καλοκαίρι που εκτιθέμεθα στον ήλιο που είναι καυτός. Μέγα λάθος. Όλο το χρόνο εκτιθέμεθα στον ήλιο κι ας μην είναι τόσο καυτός όσο τους καλοκαιρινούς μήνες. Στην Ελλάδα ζούμε! Οκ, δε λέω να βάλεις αντηλιακό στην πλάτη σου χειμωνιάτικα, αλλά στα χέρια και στο πρόσωπό σου επιβάλλεται. Πρόκειται για σημεία του σώματος που οφείλεις να προστατεύεις ακόμη και τον Δεκέμβρη! Άσε που πέρα από προστασία, το αντηλιακό προσφέρει και ενυδάτωση.

4. Να πίνεις κανάτες με νερό

Αν θα μπορούσα να επιλέξω ένα συστατικό τόσο ζωτικό που να είναι το Α και το Ω του οργανισμού, αυτό είναι ξεκάθαρα το νερό. Τους καλοκαιρινούς μήνες πίνουμε μεγαλύτερες ποσότητες νερού γιατί προφανέστατα το έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη για να ενυδατωθούμε. Πολλές φορές όμως ξεχνάμε να πιούμε ή νιώθουμε πως δε έχουμε την ανάγκη. Όχι, θα πιεις κι ας μην το θες. Το ένα ποτήρι την ημέρα δε φτάνει. Χρειάζεσαι πολύ περισσότερο από αυτό. Στο κάτω κάτω της γραφής, τι είσαι; Ένας μεγάλος κουβάς με νερό, αν σκεφτείς σε τι ποσοστό το έχεις στον οργανισμό σου. Μην το ξεχνάς λοιπόν, είναι πολύ ουσιαστικό!

5. Να τρως φρούτα και λαχανικά

Το ξέρω ότι θα εκπλαγείς με αυτό που θα πω, αλλά μία στο τόσο δε βλάπτει να τρως και κανένα φρουτάκι ή λαχανικό. Εγώ τρώω και δεν έχω πάθει κάτι, στο λόγο μου. Το καλοκαίρι μπορεί να είμαστε πιο ανοιχτοί σε αυτά, και πώς να μην είμαστε δηλαδή όταν το πεπόνι, το καρπούζι, τα ροδάκινα, τα κεράσια, η ντοματούλα και το αγγουράκι είναι τόσο λαχταριστά. Ε, όπως ακριβώς τα τρως τώρα, έτσι πρέπει να κάνεις και τον υπόλοιπο χρόνο. Αρκετά πχια με το τσανκ φουντ. Λίγο έλεος κάπου.

6. Να κάνεις και λίγη γυμναστικούλα

Πάντα το καλοκαίρι αν το καλοσκεφτείς είμαστε πιο πρόθυμοι να γυμναστούμε. Περπατάμε περισσότερο, κολυμπάμε στην θάλασσα και φυσικά υπάρχουν και τα θαλάσσια σπορ που προτιμούν πολλοί (σίγουρα, όχι εγώ). Ναι, το ξέρω ότι τον υπόλοιπο χρόνο η γυμναστική που κάνεις είναι να πας από το κρεβάτι σου ως την κουζίνα, αλλά μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξεις τις συνήθειές σου και να βάλεις και την γυμναστική στο πρόγραμμα; Οκ, αν δε θες να γραφτείς σε κάποιο γυμναστήριο τότε πάσο. Αλλά δεν είναι και τόσο δύσκολο να πας για έναν μεγάλο περίπατο στην γειτονιά σου ή να κάνεις κάποιες βασικές ασκήσεις στο σπίτι σου ακούγοντας μουσική.

 Stay healthy όλο το χρόνο λοιπόν, γιατί το καλοκαιράκι μόνο φίλε μου, δε σε σώζει! 

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET