fbpx

Τσίμπησε η ζυγαριά; 20+1 απλά tips για να κατεβάσεις τον δείκτη χωρίς δίαιτα!


Γράφει η Βίβιαν Ηλιάδη

Όπου να ναι πλησιάζουν και οι γιορτές, να μη το τιμήσουμε το μελομακάρονο; Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θα το κάνουμε, όμως γιατί να νιώθουμε τύψεις; Ξεκίνα να εφαρμόζεις τα παρακάτω μικρά, αλλά θαυματουργά κολπάκια, δες τη ζυγαριά σου να επιστρέφει στα παλιά καλά νούμερα και δε θα μετανιώσεις ποτέ ξανά για το γλυκάκι που απόλαυσες!

1. Πιες νερό πριν από κάθε γεύμα.

zugaria1

Βοηθά στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και ρυθμίζει τα επίπεδα της ινσουλίνης, τα οποία είναι πολύ σημαντικά στην απώλεια βάρους.

2. Φάε σε μικρότερο πιάτο.

zugaria2

Το ιδανικό μέγεθος πιάτου είναι 9 ίντσες. Σε αυτό χωράει η απαραίτητη ποσότητα φαγητού που θα σε κρατήσει χορτάτο.

3. Φάε αργά.

zugaria3

Προσπάθησε να τραβήξεις το γεύμα σου στα 20 λεπτά, τουλάχιστον. Τόσο χρειάζεται ο εγκέφαλός μας για να καταλάβει ότι έχουμε χορτάσει. Έτσι δε θα φας παραπάνω μερίδα.

4. Πείνα ή δίψα;

zugaria4

Αν νιώθεις μια λιγούρα, δοκίμασε να πιείς ένα ποτήρι νερό. Ίσως δίψαγες τελικά και «μπερδεύτηκες». Μην σου κάνει εντύπωση, το αίσθημα της πείνας και της δίψας έχουν ελάχιστη απόκλιση και ο εγκέφαλός μας πολλές φορές μπερδεύεται. Αν όντως πείνασες, φάε ένα μικρό σνακ και φρόντισε να έχει πρωτεΐνη (γιαούρτι, τοστ με τυρί χαμηλών λιπαρών, κλπ), για να σου δώσει το αίσθημα του κορεσμού.

5. Χρησιμοποίησε όσο πιο συχνά μπορείς τις σκάλες.

zugaria5

Στο μετρό ας πούμε. Μη περιμένεις στην ουρά για να στηθείς στις κυλιόμενες!

6. Αναγνώρισε το λόγο που θες να τσιμπήσεις.

zugaria6

Συνήθως τα άσχημα συναισθήματα μας ωθούν στο τσιμπολόγημα. Αν είσαι στεναχωρημένος για κάτι ή βαριέσαι υπερβολικά, πριν καταφύγεις στο ψυγείο, κάνε κάτι άλλο για να ξεχαστείς, όπως να μιλήσεις στο τηλέφωνο, να ψάξεις τραγούδια στον υπολογιστή, κλπ. Θα διαπιστώσεις άμεσα ότι τελικά δεν πεινούσες.
[scis id=»59″]

7. Κοιμήσου!

zugaria7

Πολύ σημαντικό. Οι λιγοστές ώρες ύπνου διαταράσσουν την ισορροπία των ορμονών της όρεξης και συγκεκριμένα της λεπτίνης και της γκρελίνης, με τέτοιο τρόπο ώστε να αυξάνεται η πείνα και η όρεξη για τα λιπαρά τρόφιμα. Επιπλέον, η διάθεσή σου για δραστηριότητα μειώνεται μέσα στην ημέρα, αφού είσαι διαρκώς κουρασμένος.

8. Φόρα στενά ρούχα.

zugaria8

Σε εμένα τουλάχιστον αυτό πιάνει! Μόλις τσιμπήσεις το κιλάκι θα το καταλάβεις αμέσως και θα βάλεις φρένο στην περιττή μάσα, ενώ στα πιο φαρδιά ρούχα το σώμα σου κρύβεται και δεν είναι τόσο αισθητή η διαφορά.

9. Όταν τελειώσεις το γεύμα σου, πάρε από μπροστά σου κάθε υπόλειμμα φαγητού.

zugaria9

Συνηθίζουμε να αυξάνουμε τα γεύματά μας μόνο και μόνο από λαιμαργία, επειδή είναι «εκτεθειμένα» μπροστά μας. Ολοκλήρωσε τη μερίδα σου και πάρε τα πιάτα από το τραπέζι.

10. Μοιράσου τους στόχους σου.

zugaria10

Η απώλεια βάρους έχει 50% πιθανότητες μεγαλύτερης επιτυχίας όταν έχεις έναν σύμμαχο. Αν λοιπόν κάποιος φίλος, γνωστός, ή από την οικογένειά σου θέλει να σε ακολουθήσει, ενθάρρυνέ τον και δείτε παρέα πιο γρήγορα αποτελέσματα. Γιατί; Πολύ απλά, ο ένας θα συγκρατεί τον άλλον!

11. Κάνε γυμναστική όσο βλέπεις τηλεόραση.

zugaria11

Αντί να αρπάξεις το μπολ με τα πατατάκια για να απολαύσεις την αγαπημένη σου σειρά. Σε αποβλακώνει ούτως ή άλλως αυτό το χαζοκούτι, οπότε φρόντισε να εκμεταλλευτείς τον σάπιο χρόνο που θα περάσεις μπροστά του.

12. Φάε πρωινό.

zugaria12

Ένα από τα σούπερ πλεονεκτήματα της καλής διατροφής είναι το πρωινό. Καταρχάς γιατί είναι γεύμα, άρα ήρθε η ώρα να φας! Στη συνέχεια, γιατί το να τρως πρωινό μέσα στην πρώτη ώρα αφότου ξυπνήσεις, πυροδοτεί το μεταβολισμό σου! Μη ξεχνάς πως για να χάσεις πιο εύκολα λίπος θα πρέπει ο μεταβολισμός σου να λειτουργεί όλη την ημέρα.

13. Πάρε φαγητό από το σπίτι.

zugaria13

Στη σχολή, στη δουλειά. Πάρε το ταπεράκι σου με το μεσημεριανό που θα έχεις ετοιμάσει από το σπίτι και σταμάτα επιτέλους να τρως ότι προτηγανισμένη, λαδερή και λιπαρή βρωμιά σου πουλάνε έξω.

14. Περιόρισε το αλάτι.

zugaria14

Το ξέρω είναι υπέροχο, όμως δημιουργεί και υπέροχη κατακράτηση υγρών. Τι να την κάνεις τη σαλατούλα αν την παστώνεις στο αλάτι, κάνοντάς την να έχει πιο έντονη γεύση από μπακαλιάρο; Για έξτρα γεύση και μυρωδιά στα φαγητά σου, πρόσθεσε μπαχαρικά και dressing μουστάρδας με γιαούρτι και πολύ λίγο ελαιόλαδο. Απλά γευστικότατα και …light!

15. Προτίμησε σνακ που περιέχουν νερό.

zugaria15

Φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό (καρπούζι, πεπόνι, όταν είναι η εποχή τους δηλαδή) καθώς και λαχανικά. Οι πιπεριές, οι ντομάτες και το σέλινο είναι αρκετά καλές επιλογές. Το νερό τους θα σου κρατήσει το στομάχι γεμάτο, χωρίς όμως να σε φουσκώσει.

16. Ένα μήλο την ημέρα, τα …κιλά τα κάνει πέρα!

zugaria16

Τα μήλα είναι γεμάτα φυτικές ίνες και λειτουργούν ως φυσικό κατασταλτικό της όρεξης, μέσω ενός ενζύμου που ονομάζεται πηκτίνη. Η πηκτίνη βοηθά επίσης στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα. Εκτός των άλλων, είναι και πεντανόστιμο!

17. Φάε το καθημερινό σου γλυκάκι.

zugaria17

Οοοοο ναι! Καλά διάβασες! Η κατανάλωση ενός μικρού κομματιού σοκολάτας την ημέρα, μειώνει τις λιγούρες σου και σε αποτρέπει από το να καταπιείς ένα ολόκληρο κουτί μπισκότα όταν νιώσεις «υπογλυκαιμία». Ειδικά αν προτιμάς τη μαύρη σοκολάτα, την οποία θα πρότεινα, λαμβάνεις αντιοξειδωτικά ενώ ταυτόχρονα μειώνεις το στρες της ημέρας!

18. Χρησιμοποίησε φρούτα αντί για ζάχαρη.

zugaria18

Στα σπιτικά γλυκάκια ή τις μικροεμπνεύσεις της στιγμής, καλύτερα να προσθέσεις φρούτα που περιέχουν φυσικά γλυκαντικά, αντί να τα τιγκάρεις στην επεξεργασμένη ζάχαρη.

19. Πέταξε επιτέλους τη μαγιονέζα από το ψυγείο.

zugaria19

Αυτό που κάνουμε σαντουιτσάκια με τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλοπούλα, ντομάτα και …μαγιονέζα με ξεπερνάει! Άπλωσε λίγη μουστάρδα ή κάνε μια σως μουστάρδας-γιαουρτιού. Δε θα πάρει πάνω από 2 λεπτά να ανακατέψεις αυτά τα 2 υλικά! Οι θερμίδες του σάντουιτς θα πέσουν τουλάχιστον στο 1/3.

20. Έχε ένα μπουκαλάκι νερό στην τσάντα σου.

zugaria20

Όταν νιώσεις πείνα, ή αδυναμία, ή κάτι, θα είναι εκεί να σε συνεφέρει! Ενυδάτωση για πάντα!

21. Μη τρως μπροστά στην οθόνη.

zugaria21

Του υπολογιστή, της τηλεόρασης, οπουδήποτε, γιατί έτσι καταναλώνεις μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού. Προτίμησε να φας με παρέα στο τραπέζι, ούτως ώστε να πείτε και μια κουβέντα, όπου αναγκαστικά δε θα πέσεις με τη μούρη στο πιάτο να το καταβροχθίσεις σε 5 λεπτά. Έτσι θα παρατείνεις το γεύμα σου, θα τρως πιο αργά και θα νιώσεις ότι χόρτασες χωρίς να κάνεις refill στο πιάτο.

Να θυμάσαι πάντα πως πρέπει να ζητάς τη συμβουλή ενός ειδικού και να μην διστάζεις να επικοινωνείς με το διατροφολόγο για οποιαδήποτε απορία. Πολλές φορές, στην επιθυμία μας να χάσουμε πολύ γρήγορα βάρος κάνουμε τραγικά λάθη στη διατροφή και τον τρόπο ζωής μας, με αποτέλεσμα να τρελαίνουμε το μεταβολισμό μας, να χάνουμε απότομα κιλά και να τα ξαναπαίρνουμε αμέσως.

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET