Έρευνες λένε

12 διάσημα λογότυπα και η κρυφή τους σημασία, που δεν είχες ιδέα τόσο καιρό!

Μπορεί στα μάτια μας, τα σύμβολά τους να δείχνουν ιδιαίτερα απλοϊκά, ωστόσο κρύβεται ολόκληρη ιστορία από πίσω.

Αλεξάνδρα Κουτσούκου

21 Οκτωβρίου, 2018

Κάθε εταιρία που σέβεται τον εαυτό της έχει και κάτι να τη συμβολίζει. Άλλες επιλέγουν πιο απλά και κατανοητά λογότυπα, ενώ άλλες περιπλέκουν λίγο περισσότερο τα πράγματα.

Ωστόσο ακόμα και στις πιο γνωστές εταιρείες, όπου τα σύμβολά τους μοιάζουν να είναι ιδιαίτερα απλοϊκά στα μάτια μας, κρύβεται ολόκληρη ιστορία από πίσω. Μέσω αυτών ήθελαν να μας περάσουν κάποια μηνύματα, ασχέτως αν εμείς δεν τα καταλάβαμε ποτέ.

Ρίξε μια ματιά στα παρακάτω και δε θα πιστεύεις, τι σου διέφευγε τόσο καιρό:

#1
Airbnb

Έχεις αναρωτηθεί κι εσύ τι μπορεί να σημαίνει αυτό το περίεργο σχήμα που συναντάς πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια, έτσι; Το ίδιο κι εμείς. Το λογότυπο της Airbnb λοιπόν, που φέρνει σε… συνδετήρα, περιέχει 4 στοιχεία: το κεφάλι ενός ανθρώπου, το οποίο εκπροσωπεί τους χρήστες της σελίδας, το σύμβολο της τοποθεσίας σ’ έναν χάρτη, το οποίο δείχνει το μέρος όπου βρίσκεται το κάθε σπίτι ή διαμέρισμα, ενώ επίσης σχηματίζεται και μια καρδιά. Τέλος, όλα αυτά μαζί δημιουργούν ένα κεφαλαίο Α για την ονομασία Airbnb.


#2
TripAdvisor

Το λογότυπο της αμερικανικής ιστοσελίδας που σε συμβουλεύει τα πάντα για τα ταξίδια σου, είναι μια κουκουβάγια (αρκετά εμφανές), η οποία συμβολίζει τη σοφία και τη γνώση. Ωστόσο εκείνο που ίσως να μην έχεις παρατηρήσει ή ακόμα και να το παρατήρησες να μην έδωσες ιδιαίτερη σημασία, είναι τα χρώματα που έχουν τα μάτια της κουκουβάγιας. Αυτά λοιπόν έχουν τη δική τους σημασία. Συμβολίζουν την επιλογή που θα κάνει κάθε ταξιδιώτης για κάποιο μέρος, ξενοδοχείο, αξιοθέατο, εστιατόριο κλπ. Το πράσινο (όπως και στα φανάρια) σημαίνει «they should go», προτρέπει δηλαδή τον χρήστη της ιστοσελίδας να επισκεφτεί ένα μέρος, ενώ το κόκκινο από την άλλη, σημαίνει «definetely not».


#3
MasterCard

Η MasterCard το πήγε σε άλλο επίπεδο, στοχεύοντας στην ψυχολογία του ανθρώπου. Η χρήση των δύο χρωμάτων στο λογότυπό της, δεν είναι καθόλου τυχαία. Το κόκκινο συμβολίζει το πάθος, την τόλμη και τις πράξεις που σε κάνουν να νιώθεις ευχαρίστηση (shopping therapy you know!), ενώ το πορτοκαλί την ευημερία. Το παγκόσμιο σύστημα πληρωμών θεωρεί πως τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι απαραίτητα για εκείνους που θέλουν να αποκτήσουν δύναμη και χρήματα, γι’ αυτό το λόγο τα δύο αυτά χρώματα τέμνονται στη μέση.


#4
Dell

Η μεγάλη εταιρία κατασκευής ηλεκτρονικών υπολογιστών, ξεχωρίζει το γράμμα Ε από τα υπόλοιπα για κάποιο λόγο. Υπάρχει μια αμερικάνικη φράση «turn the world on its ear» η οποία προτρέπει να αλλάξεις κάτι με έναν ασυνήθιστο τρόπο, καθώς και η φράση «turn something on its ear», που σημαίνει να φέρεις τα πάνω κάτω σε κάτι. Ο ιδρυτής της εταιρίας λοιπόν, Michael Dell, θέλησε να χρησιμοποιήσει αυτό το λογοπαίγνιο στο λογότυπό της, αναποδογυρίζοντας το γράμμα Ε.


#5
National Geographic

Το γνωστό περιοδικό και κανάλι που μεταδίδει ντοκιμαντέρ σε 171 χώρες του πλανήτη, φαίνεται να έχει ένα αρκετά απλό λογότυπο. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό κίτρινο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο δεν επιλέχθηκε τυχαία. Συμβολίζει μια πόρτα ανοιχτή προς τον κόσμο της γνώσης για τη φύση, την επιστήμη και τον πολιτισμό. Το χρώμα έχει επίσης τη δική του σημασία, καθώς αποτελεί μεταφορά για τον ήλιο που ακτινοβολεί σε όλον τον πλανήτη και είναι η πηγή φωτός και ενέργειας.


#6
Vodafone

Μπορεί πολλοί να θεωρούν ότι το λογότυπο της βρετανικής εταιρίας κινητής τηλεφωνίας μοιάζει με ακουστικό αυτιών, ωστόσο τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Αυτό που βλέπεις είναι στην πραγματικότητα ένα εισαγωγικό, το οποίο συμβολίζει την έναρξη μιας συζήτησης. Οι σχεδιαστές του ήθελαν να δείξουν ότι οι πελάτες της Vodafone μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους ανά πάσα στιγμή.


#7
Haribo 

Τα αγαπημένα αρκουδο-ζελεδάκια έχουν πάρει την ονομασία τους από τον ιδρυτή της εταιρίας. Ο Hans Riegel χρησιμοποίησε απλώς τα αρχικά γράμματα του ονοματεπώνυμού του, πρόσθεσε και τα αρχικά της πόλης όπου μεγάλωσε, Bonn, και κάπως έτσι προέκυψε το Haribo! Ο Hans όταν ήταν παιδί συνήθιζε να πουλάει γλυκά σε διάφορα πανηγύρια, όπου χόρευαν και αρκούδες, γι’ αυτό και χρησιμοποίησε αυτήν του την ανάμνηση ως έμπνευση για το σχήμα των γλυκών του.


#8
DC Comics

Όταν το 2016 η εταιρία αποφάσισε να αλλάξει το λογότυπό της, οι φανς εξαγριώθηκαν ζητώντας πίσω εκείνο που είχαν συνηθίσει κι αγαπήσει. Πού να ‘ξεραν όμως, το νόημα που κρυβόταν πίσω από το νέο λογότυπο;! Έτσι, ο συνιδρυτής της εταιρίας, Jim Lee, έκανε την εξής αποκάλυψη στον λογαριασμό του στο Instagram: οι κόγχες και οι γωνίες είναι εκεί για να αναπαριστούν τo σύμβολo του Superman (S), το έμβλημα της Wonder Woman (WW) και το λογότυπο του Batman.


#9
Mozilla Firefox

Ένα μικρό σοκ, θα το πάθεις. Μπορεί τόσα χρόνια να νόμιζες ότι βλέπεις μια αλεπουδίτσα να «αγκαλιάζει» τη Γη, ωστόσο στην πραγματικότητα το ζωάκι που απεικονίζεται είναι ένα κόκκινο panda, το οποίο μεταφράζεται στα αγγλικά ως firefox. Εξού και η ονομασία λοιπόν! Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρία είχε ως σκοπό να αναδείξει τη μοναδικότητά της, καθώς το συγκεκριμένη ράτσα panda είναι πολύ σπάνια και συγκαταλέγεται στα είδη υπό εξαφάνιση. Μάλιστα το 2010, η Mozilla Firefox υιοθέτησε δύο… firefox και ανέλαβε την προστασία τους.


#10
Bacardi 

H Bacardi δεν είχε καμία πρόθεση να φοβίσει τους πελάτες της, με το λογότυπό της. Ο μύθος λέει ότι η γυναίκα του συνιδρυτή της εταιρείας είδε μια νυχτερίδα στο εργοστάσιο παραγωγής του γνωστού ποτού. Το θεώρησε λοιπόν καλό οιωνό και αποφάσισε πως θα ήταν ό,τι πρέπει για το λογότυπο. Για την ιστορία, στην Κούβα, από όπου προέρχεται το Bacardi, οι νυχτερίδες αποτελούν σύμβολο της υγείας, της τύχης και της ενότητας.


#11
Orbit 

Αν ρίξεις μια προσεκτική ματιά στις τσίχλες που τόσο λατρεύεις να μασουλάς, θα παρατηρήσεις ότι το κεφαλαίο «Ο» χωρίζεται στα δύο. Από τη μία είναι η πιο σκοτεινή πλευρά του και από την άλλη η πιο φωτεινή. Στο βάθος διακρίνεται το σχήμα μιας τροχιάς (orbit). Είναι εμφανές ότι το «Ο» συμβολίζει την ημέρα και τη νύχτα, καθώς και έναν πλανήτη να γυρίζει γύρω από τον Ήλιο.


#12
Kappa 

Τέλος, η ιταλική εταιρία με τα αθλητικά ρούχα Kappa, έχει επιλέξει έναν άντρα και μία γυναίκα να κάθονται με την πλάτη ο ένας στον άλλο, ως λογότυπό της. Ως εδώ απλά τα πράγματα. Ωστόσο, μερικά πιο πονηρά μυαλά βλέπουν πέρα από αυτό, να σχηματίζονται δύο γυναικεία πόδια ορθάνοιχτα… Κανείς δεν ξέρει αν αυτό είναι απλώς τυχαίο, ή αν ήταν επιθυμία της εταιρίας να μεταφέρει πιο πρόστυχα μηνύματα.

ΤΙ ΑΛΛΑ;

Είναι viral

Η νέα έμπνευση «Delfinario είναι για σένα, ΠΑΜ» είναι τόσο Σεφερλής core όσο περιμέναμε!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET