10 χρήσιμες συμβουλές για να προλάβεις το κρυολόγημα, πριν σε ρίξει στο κρεβάτι!


O καιρός χάλασε πια και όλοι γύρω σου αρρωσταίνουν ο ένας μετά τον άλλον. Έχεις τρομοκρατηθεί, το ίδιο και εγώ! Σιχαίνεσαι τις ιώσεις κι όπου δεις άνθρωπο να βήχει και να φυσάει τη μύτη του, τρέχεις μέτρα μακριά. Δουλεύεις, έχεις σχολή κι άλλες τόσες υποχρεώσεις και κανένα περιθώριο να αρρωστήσεις. Και μόνο στην σκέψη σε πιάνει άγχος και κρύος ιδρώτας... Σε καταλαβαίνω απόλυτα.

Ωστόσο, κάνοντας μερικές πιο υγιεινές επιλογές και προσέχοντας τη διατροφή σου, έχεις πολλές πιθανότητες να προλάβεις κάθε ίωση που σε γυροφέρνει και να μη σε ρίξει στο κρεβάτι. Γενικώς, άμα έχεις πρόγραμμα, όλα γίνονται...

#1 Θα πιεις την πορτοκαλάδα σου και θα πεις κι ένα τραγούδι

Κάτι ξέρει η μητέρα σου που θέλει να σου στύψει ένα χυμό κάθε πρωί προτού φύγεις από το σπίτι. Ή η γιαγιά σου κάθε φορά που σε βλέπει και σου σερβίρει πορτοκαλάδα με το ζόρι. Για το καλό σου το κάνουν! Τα πορτοκάλια αλλά και τα ακτινίδια περιέχουν βιταμίνη C, η οποία ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό σου. Όταν λοιπόν θα σταματήσεις στην καφετέρια για να πάρεις το συνηθισμένο καφέ, ξανασκέψου το. Πορτοκαλαδίτσα ξανά και ξανά!

#2 Άφηνε και κανένα παράθυρο ανοιχτό, δεν κάνει κακό

Γενικά νομίζουμε πως αν κλείσουμε τα παράθυρα για να προστατευτούμε από το κρύο, θα προστατευτούμε συνάμα κι από το ενδεχόμενο κρυολόγημα. Πόσο λάθος σκέψη θα πω εγώ. Όταν κλείνουμε όλα τα παράθυρα κι από την στιγμή που ο χώρος δεν αερίζεται, τα μικρόβια εξακολουθούν να παραμένουν και ανακυκλώνονται. Περισσότερα μικρόβια, άρα και περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσεις.

#3 Πλένε τα χέρια σου με σαπούνι συχνά και καλά

Τώρα ακούγομαι σαν τη μαμά σου, αλλά ΜΗΝ ξεχνάς ΠΟΤΕ να πλένεις τα χέρια σου.

Είναι πολύ βασικό, καθώς τα χέρια μας είναι εστία μικροβίων, ειδικά τις περιόδους που κυκλοφορούν ιώσεις. Σκέψου μόνο πόσα πράγματα αγγίζεις όση ώρα βρίσκεσαι εκτός σπιτιού, ειδικά αν κυκλοφορείς με μέσα μαζικής μεταφοράς. Κάνουν πάρτι τα μικρόβια στα χέρια σου και όσο πιο συχνά τα φέρνεις σε επαφή με το πρόσωπο, τα μάτια, τη μύτη και το στόμα σου, είναι δεδομένο ότι δε θα τη γλιτώσεις.

Προκειμένου λοιπόν να προστατεύσεις τον εαυτό σου, πλένε όσο πιο συχνά μπορείς τα χέρια σου. Στην έκτακτη ανάγκη, κράτα μαζί σου υγρά μαντιλάκια ή αντισηπτικό!

#4 Κράτα από όλους μια απόσταση ασφαλείας

Όπως το ακούς! Δε σου έχουν πει πως τα μικρόβια μεταφέρονται με τα σταγονίδια είτε από το βήχα είτε από το φτέρνισμα. Επιστήμονες μας έχουν συμβουλέψει πως πρέπει να κρατάμε αποστάσεις από όσους είναι άρρωστοι περίπου πέντε εκατοστών.

#5 Ο ύπνος και η ξεκούραση είναι οι σύμμαχοί σου

Μια μελέτη στο Archives of Internal Medicine κατέδειξε πως όσοι κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες την ημέρα έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν. Γι' αυτό κόψε τα πολλά ξενύχτια και τις σειρές μέχρι το ξημέρωμα και χόρτασε έναν καλό 8ωρο ύπνο!

#6 Μπούκωσε, μπούκωσε... με αλατόνερο

Το αλάτι έχει αποδειχθεί «ασπίδα» για τα μικρόβια! Συγκεκριμένα, προτού εφευρεθούν τα αντιβιοτικά, το αλάτι αποτελούσε αρχαία στρατηγική για την καταπολέμηση των λοιμώξεων. Γι' αυτό, ξεκίνα αμέσως τις γαργάρες! Το στόμα είναι η πρώτη είσοδος μικροβίων και μόνο έτσι θα το προφυλάξεις. Πόσες φορές τη μέρα; Οι γιατροί λένε τουλάχιστον τρεις!

Πόσο μάλλον όταν νιώθεις πως σε ενοχλεί ο λαιμός σου και θες να το προλάβεις. Κάνοντας γαργάρες με αλατόνερο, θα μειώσεις τη φλεγμονή που έχει δημιουργηθεί και θα καθαρίσεις την περιοχή αυτήν από τα βακτήρια.

#7 Συγκράτησε το party animal που κρύβεται μέσα σου

Όλοι αγαπάμε το ποτό. Ειδικά στην ηλικία που βρισκόμαστε, περιμένουμε πως και πως το ΠΣΚ για να τα τσούξουμε. Ωστόσο, πίνοντας αλκοόλ, εκτός από το προφανές του να μεθύσεις, μπορείς να αρρωστήσεις με την υπερκατανάλωσή του.

Πώς; Αποδυναμώνει την ικανότητα των λευκών αιμοσφαιρίων να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικό τρόπο τα βακτήρια. Συνεπώς μειώνεται η άμυνα του οργανισμού σου. Συνδύασε το και με την έλλειψη ύπνου από το ξενύχτι, σε βλέπω να περνάς «άρρωστες νύχτες». Βγες, πιες ένα κρασάκι και μείνε εκεί!

#8 Όσο μένεις μακριά από τη ζάχαρη, τόσο μένει μακριά σου κι η γρίπη

Η ζάχαρη, ομοίως με το αλκοόλ, καταστέλλει την άμυνα του οργανισμού σου! Καταλαβαίνω, δε γίνεται να μείνεις μακριά από τη σοκολάτα και τις λιχουδιές, αλλά όσο μπορείς, απόφυγε τις. Θες να είσαι επιρρεπής στις λοιμώξεις; Άσε που μπορεί να χάσεις και κανένα κιλό. Διπλό το καλό!

#9 Βάλε στην καθημερινότητά σου προβιοτικά προϊόντα

Ας ξεκινήσουμε από τα σημαντικά. Ποια είναι τα προβιοτικά προϊόντα; Γιαούρτι, γάλα, τυρί Gouda, ελιές, τουρσί, ψωμί με προζύμι. Έρευνες έχουν αποδείξει πως τα άτομα που καταναλώνουν προβιοτικά τρόφιμα έχουν λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν. Πιο συγκεκριμένα τα προβιοτικά είναι (καλά) μικρόβια που συμβάλλουν στην καταπολέμηση των ιών, αφού ενισχύουν το ανοσοποιητικό. Ένα γιαουρτάκι κάθε μέρα, την ίωση κάνει πέρα!

#10 Ασκήσου αλλά με μέτρο

Όταν κάνεις έντονη άσκηση, ο οργανισμός σου κουράζεται και οι άμυνες πέφτουν. Το μυστικό είναι να ακούς το σώμα σου. Μην πιέζεις τον εαυτό σου να ασκηθεί περισσότερο αν νιώθει πως έχει φτάσει στα όρια του. Βέβαια μην το φτάσεις στο άλλο άκρο και κάνει το γυμναστήριο να σε δει μήνες! Όταν ασκούμαστε με μέτρο ενισχύεται η αποδοτικότητα του ανοσοποιητικού μας.

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



   
Κλεοπάτρα Μπράιτ