ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Yπουργείο Παιδείας | Αυτό είναι το σχέδιο για τα σχολεία, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου, ο Υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου παρουσίασε το σχέδιο για τα σχολεία αλλά και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας. Δείτε τι προβλέπεται αναλυτικά για κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 1.    Δίχρονο υποχρεωτικό νηπιαγωγείο με αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών με έμφαση στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική. 2.    Επέκταση θεσμού ενιαίου τύπου ολοήμερου σχολείου […]

Default avatar

Guest Author

9 Μαρτίου, 2017

Στη συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου, ο Υπουργός Παιδείας, κ. Γαβρόγλου παρουσίασε το σχέδιο για τα σχολεία αλλά και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας.

Δείτε τι προβλέπεται αναλυτικά για κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

1.    Δίχρονο υποχρεωτικό νηπιαγωγείο με αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών με έμφαση στη διαφοροποιημένη παιδαγωγική.

2.    Επέκταση θεσμού ενιαίου τύπου ολοήμερου σχολείου και στα ολιγοθέσια δημοτικά.

3.    Επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης

4.    Αναβάθμιση της ελεύθερης ζώνης σε όλο το δημοτικό

5.    Σταδιακή μείωση των μαθητών ανά τάξη

6.    Πιλοτική αναβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων

7.    Επέκταση θεσμού βιβλιοθηκών

8.    Σταδιακή ένταξη των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα, αρχικά σε απογευματινά τμήματα. (100 περίπου σχολεία μέχρι τώρα πανελλαδικά για 2500 περίπου προσφυγόπουλα)

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Γυμνάσιο

Στόχος μας,   στη βαθμίδα αυτή, τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, είναι να κατοχυρώσουμε αρχικά τα όσα θετικά έχουν συμβεί και στην συνέχεια να τα επεκτείνουμε.

Κινούμαστε , πρόσθεσε, προς την κατεύθυνση ενός σχολείου που θα έχει τον μέγιστο ωφέλιμο εκπαιδευτικό χρόνο και τον μικρότερο δυνατό κατακερματισμό του από εξεταστικές διαδικασίες που δεν είναι απαραίτητες.

Προτεραιότητά μας επίσης, είπε ο υπουργός Παιδείας,  είναι να αρθούν οι περιορισμοί πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες καθώς και να δημιουργηθεί ένα σχολείο «ανοικτό» στα προβλήματα που απασχολούν τους νέους και τις νέες στην καθημερινότητά τους.

Πιο συγκεκριμένα:

1.    Αντικατάσταση τριμήνων με τετράμηνα, στοχεύοντας στον μικρότερο κατακερματισμό του διδακτικού χρόνου

2.    Μείωση των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις σε τέσσερα (Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Φυσική και Ιστορία)

3.    Επέκταση ενισχυτικής διδασκαλίας

4.    Επέκταση πραγματικού εκπαιδευτικού χρόνου (λήξη σχολικού έτους 31 Μαΐου)

5.    Αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων

6. Αναβάθμιση θεσμού βιβλιοθηκών

7.    Άνοιγμα του Γυμνασίου στα σύγχρονα θέματα που απασχολούν τους νέους. Πρώτο βήμα στην κατεύθυνση αυτή η Θεματική Εβδομάδα με θέμα τον εθισμό, τη διατροφή και τις σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα που εισήχθη πρόσφατα στα σχολεία.

8.    Σχολεία συμπερίληψης για τα παιδιά ειδικής εκπαίδευσης – αναβάθμιση ειδικής αγωγής

9.    Προοπτική διορισμών (κεντρική κυβερνητική απόφαση)

10.    Κατοχύρωση Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας

Λύκειο (Γενικό Λύκειο και Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο)

«Η ανάγκη για την αναβάθμιση του Λυκείου είναι κοινή παραδοχή τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και του συνόλου των πολιτικών κομμάτων» σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου και υπογράμμισε: «.Αυτή τη στιγμή, το Λύκειο επικαθορίζεται από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, η ανάγκη ανταπόκρισης στις οποίες υπαγορεύει την καθημερινότητα της εκπαιδευτικής πράξης, καταλύοντας στην πράξη το ρόλο του Λυκείου ως αυτόνομης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Στόχος μας είναι το Λύκειο να κατακτήσει την αυτονομία του, παρέχοντας στους νέους και τις νέες τις απαραίτητες εγκύκλιες γνώσεις αλλά και τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά μετά την αποφοίτησή τους. Για το λόγο αυτό, σχεδιάζουμε και έχουμε ήδη αρχίσει να εφαρμόζουμε ένα ευρύ πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. Στην προσπάθειά μας αυτή κεντρική θέση έχει και η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, η οποία κρίνουμε ότι θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να λειτουργήσει ως μια ουσιαστική εναλλακτική για τους μαθητές, ισότιμη και ισόκυρη με τα Γενικά Λύκεια».

Για την ευόδωση της προσπάθειας, τόνισε ο κ. υπουργός, κρίθηκε σημαντική η αναβάθμιση του θεσμικού ρόλου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολικής, το οποίο έχει και την ευθύνη για την διαμόρφωση των συγκεκριμένων προτάσεων αλλαγών που κατατίθενται στο Υπουργείο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε:

1.    Αναμόρφωση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου

2.    Αναδιάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών και περιορισμός της ύλης – με ταυτόχρονη εμβάθυνση και κατανόηση των γνωστικών αντικειμένων

3.    Θέσπιση κοινής τάξης πρώτης λυκείου στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια

4.    Εθνικό Απολυτήριο, με αντίκρισμα και αξιοπιστία

5.    Διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (εξ αποστάσεως και μεικτές)

6.    Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης και αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων

7.    Σύσταση Κεντρικής Δομής Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας

8.    Σταδιακή αύξηση χρηματοδότησης

9.    Ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης:

a.    πρόσθετες ειδικότητες

b.    μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας για τους αποφοίτους, με πλήρη επαγγελματικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, σε δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς.

10.    Ενίσχυση των σχολείων που αφορούν ειδικές κατηγορίες πληθυσμού (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, Σχολεία Φυλακών κλπ)

11.    Σχολεία συμπερίληψης για τα παιδιά ειδικής εκπαίδευσης – αναβάθμιση ειδικής αγωγής

12.    Προοπτική διορισμών (κεντρική κυβερνητική απόφαση)

Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια

«Προϋπόθεση για να επιτύχει οποιαδήποτε ουσιαστική αναβάθμιση του λυκείου είναι η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», είπε ο υπουργός Παιδείας και τόνισε τα εξής:

•    Η σημερινή μορφή του συστήματος των Πανελλαδικών εξετάσεων έχει οδηγήσει στην υποβάθμιση του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο και τους μαθητές στην στείρα αναπαραγωγή της εξεταστέας ύλης.

•    Η ύπαρξη «φίλτρου» μεταξύ Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι απαραίτητη. Όμως οι εισαγωγικές εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να αποδραματοποιηθούν.

•    Το Υπουργείο, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και έχοντας υπόψιν τις προτάσεις των φορέων, επεξεργάζεται τρόπους επίλυσης του γόρδιου δεσμού των εισαγωγικών εξετάσεων.

•    Είναι δε πεπεισμένο ότι η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο θα πρέπει να συνδυαστεί με ευρεία αναδιαμόρφωση του πρώτου έτους σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ούτως ώστε η μετάβαση να πραγματοποιείται εντός ενός ολοκληρωμένου, ενιαίου πλαισίου.

Τριτοβάθμια Εκπαίδευση – Έρευνα και Ανάπτυξη

Η ποιότητα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα είναι αναγνωρισμένη διεθνώς, όπως άλλωστε προκύπτει και από τις ανεξάρτητες διαδικασίες αξιολόγησης, ανέφερε ο υπουργός Παιδείας και σημέιωσε: « Παρά ταύτα, το Υπουργείο κρίνει αναγκαία την περαιτέρω βελτίωσή της, κατά τρόπο που θα διευκολύνει την παραγωγή γνώσης και την έρευνα, θα απλοποιήσει την γραφειοκρατία και θα συνδέσει την παραγόμενη γνώση με την καινοτομία, την παραγωγή και την ανάπτυξη».

Ανάμεσα στις προθέσεις του υπουργείου, είπε ο κ. υπουργός,  βρίσκονται:

1.    Η διαμόρφωση Ενιαίου Χώρου Έρευνας και Εκπαίδευσης (ώσμωση ανάμεσα σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα)

2.    Η δημιουργία ευέλικτων και αυτόνομων  ΕΛΚΕ

3.    Ο εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη

4.    Η υποστήριξη της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την παραγωγή

5.    Η υποστήριξη της καινοτομίας και η σύνδεσή της με την ανάπτυξη σε επίπεδο περιφέρειας

6.    Η υποστήριξη των νέων ερευνητών, με ερευνητικά προγράμματα, προγράμματα απόκτησης διδακτικής εμπειρίας, διδακτορικές και μεταδιδακτορικές υποτροφίες.

7.    Η συγκρότηση Εικονικών Ινστιτούτων και Κέντρων Δεξιοτήτων

8.    Η υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

9.    Η οριζόντια κινητικότητα μελών ΔΕΠ, μελών ΕΠ ΤΕΙ και ερευνητών Ερευνητικών Κέντρων.

10.    Ανοιχτή πρόσβαση σε ερευνητικές δομές

11.    Η ρύθμιση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων

12.    Κοινωνική Μέριμνα και υποτροφίες για τις ευάλωτες ομάδες των φοιτητών

Για την πραγματοποίηση των παραπάνω στόχων, όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, το υπουργείο έχει προβεί μέχρι στιγμής στις παρακάτω ενέργειες:

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ

Ρόδος: Ακόμα δεν μπήκε το καλοκαίρι και τροπικές μέδουσες εμφανίστηκαν στις παραλίες!

ΕΛΛΑΔΑ

Στα 830€ ο κατώτατος μισθός από την 1η Απριλίου, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός!

SPILL THE TEA

Στα πράγματα που δεν έγιναν ποτέ… η Emilia Vodos έβγαινε με τον Drake στον Καναδά!

ΕΛΛΑΔΑ

Youth Pass: Ανοίγουν ξανά οι αιτήσεις για τα 150 ευρώ – Πότε θα καταβληθεί το ποσό!

ΕΛΛΑΔΑ

H EΡΤ σε στέλνει στην Eurovision με εισιτήρια για τις 3 βραδιές και δωρεάν αεροπορικά!

ΕΛΛΑΔΑ

Το παγωτό Pokémon είναι άλλη μία επική στιγμή της θεσσαλονικιώτικης κουζίνας!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Υπ. Παιδείας: Τέλος τα κινητά στο σχολείο – Οι μαθητές θα τα παραδίδουν κάθε πρωί!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET