Οδηγίες προς ναυτιλλομένους | Πώς να «γλιτώσεις» με τις ηλεκτρονικές κρατήσεις των διακοπών σου!


Είμαστε στην «καρδιά» του καλοκαιριού και πολλοί δεν έχουν φύγει ακόμα για τις διακοπές τους είτε εντός είτε εκτός Ελλάδος.

Την εποχή λοιπόν που το Διαδίκτυο είναι κύριο της καθημερινότητάς μας, πολλοί επιλέγουν να κλείνουν τις διακοπές τους ηλεκτρονικά. Πέρα όμως από την πληθώρα των προσφορών που θα συναντήσει κανείς και θα δελεαστεί, ελλοχεύουν και πολλοί κίνδυνοι.

Σύμφωνα λοιπόν με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος, υπάρχουν μερικές συμβουλές (12 στον αριθμό) για να μην την «πατήσει» κανείς με τις ηλεκτρονικές κρατήσεις για τις διακοπές τους.

«Η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων καταναλωτών που απάντησαν στα σχετικά ερωτηματολόγια του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών και ανέφεραν ότι τους ζητήθηκε να πληρώσουν άλλο ποσό από αυτό που ανέμεναν, σύμφωνα με την αρχική προσφορά κατά την ηλεκτρονική κράτηση, δεν υπέβαλαν σχετική καταγγελία, είτε γιατί δεν γνώριζαν ότι υπάρχουν εξωδικαστικοί μηχανισμοί προστασίας που μπορούν να τους καλύψουν, χωρίς οικονομική τους επιβάρυνση, για προβλήματα που αντιμετωπίζουν με εταιρείες που εδρεύουν εντός ή εκτός Ελλάδος είτε γιατί δεν επιθυμούσαν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους», εκφράζει η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας. Αθηνά Κοντογιάννη.

Μερικά από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που ανακύπτουν είναι τα εξής:

οι πρόσθετες επιβαρύνσεις μετά το τέλος της διαδικασίας κράτησης για τις οποίες δεν έγινε καμία ενημέρωση

οι τιμές των προσφορών ήταν «δόλωμα»

ασαφής υπολογισμός στο τελικό κόστος της υπηρεσίας

παραπλανητικές ανακοινώσεις για να κάνει κανείς κράτηση

διαφορά στην τιμή της αρχικής προσφοράς και της τελικής τιμής

Ποιος είναι λοιπόν ο «χρυσός» Δωδεκάλογος των διακοπών μέσω ηλεκτρονικών κρατήσεων;

1.Πάρε τον χρόνο σου και να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν καταχωρείς τα προσωπικά σου στοιχεία.

2.Να είσαι ευέλικτος ως προς τις ημερομηνίες των κρατήσεων.

3. Να συμπεριλάβεις στην κράτησή σου επιπλέον παροχές, όπως πρωινό και παραλαβή από το αεροδρόμιο προσέχοντας αν υπάρχει επιπλέον χρέωση και πόση.

4. Να έχεις αναλυτική κατάσταση του τι πληρώνεις καθώς οι αρμόδιοι του καταλύματος οφείλουν να ενημερώνουν ακριβώς για τα πάντα τον καταναλωτή.

5. Μάθε τι καλύπτει η ασφάλιση αυτοκινήτου διαβάζοντας τους Γενικούς Όρους Συναλλαγών.

6. Να διαβάσεις προσεκτικά ό,τι όρος είναι γραμμένος.

7. Διασφάλισε την πληρωμή σου προτιμώντας μεθόδους πληρωμής που μπορούν να ανακληθούν.

8. ΠΑΝΤΑ να κρατάς αποδεικτικά στοιχεία σε περίπτωση αμφισβήτησης.

9. Ένας δεύτερος συνολικός έλεγχος ΠΟΤΕ ΔΕΝ βλάπτει.

10. Μπορείς να επιλέξεις αν όντως θα ολοκληρώσεις την κράτηση πριν από την επιλογή «Κάνε κράτηση τώρα» αν εντοπίσεις ότι η τελική τιμή είναι υψηλότερη από την αρχικά αναφερόμενη.

11. SOS να ελέγχεις την ηλεκτρονική σου αλληλογραφία συχνά για επιβεβαιώσεις και σημαντικές πληροφορίες της κράτησής σου.

12. Τελευταίο αλλά όχι αμελητέο, να ελέγξεις αν η συναλλαγή είναι διασυνοριακή και εντός Ε.Ε. (συμπεριλαμβανομένων της Νορβηγίας και της Ισλανδίας) ή από τον Συνήγορο του Καταναλωτή ή άλλο πιστοποιημένο φορέα διαμεσολάβησης.

Είμαστε έεετοιμοιιιιι;

*Η έρευνα με θέμα «Ηλεκτρονική κράτηση διακοπών: Είναι η αρχικά εμφανιζόμενη τιμή η τελική;» έλαβε υπόψη δείγμα 539 διασυνοριακών καταναλωτικών διαφορών που υποβλήθηκαν στο Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή και έκανε συντονισμένο έλεγχο, μέσω εικονικών κρατήσεων, σε 352 ιστοτόπους σύγκρισης τιμών και ταξιδιωτικών κρατήσεων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



   
Ηλιάνα Φασόλη