12 κρυφά μηνύματα πίσω από λογότυπα πασίγνωστων εταιρειών για τα οποία δεν είχες την παραμικρή ιδέα!

Είναι γεγονός ότι τα λογότυπα που χρησιμοποιούν πολύ γνωστές εταιρίες, δεν είναι τυχαία επιλεγμένα. Πίσω από τα έξυπνα λογότυπα, κρύβονται πολλές ώρες δουλειάς κι αναζήτησης από το τμήμα μάρκετινγκ της εκάστοτε εταιρίας, προκειμένου να βρεθεί εκείνο που θα έχει τη μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό.

Ας δούμε λοιπόν τα κρυμμένα μηνύματα που βρίσκονται στα λογότυπα πασίγνωστων παγκοσμίως εταιριών:

#1 FedEx

Ίσως το πιο γνωστό από όλα τα λογότυπα το οποίο κρύβει κάτι. Αν παρατηρήσεις πιο προσεκτικά, θα δεις ότι στο κενό ανάμεσα στα γράμματα "E" και "x", σχηματίζεται ένα βέλος. Το βέλος αυτό συμβολίζει την ταχύτητα και την ακρίβεια στην παράδοση των προϊόντων, που αποτελούν και τις δύο βασικές αρχές της εταιρίας.


#2 Αmazon

Mε την πρώτη ματιά το λογότυπο της Amazon δεν φαίνεται να κρύβει κάτι το ιδιαίτερο. Ωστόσο, κι αυτό είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να παρουσιάζει στον κοινό τη φιλοσοφία της εταιρίας. Αρχικά, το κίτρινο βέλος μοιάζει με χαμόγελο, γιατί η Amazon θέλει οι πελάτες της να είναι πάντα ευχαριστημένοι. Επιπλέον, το βέλος αυτό συνδέει τα γράμματα "Α" και "Ζ", υποδηλώνοντας την τεράστια ποικιλία προϊόντων που μπορεί να βρει κανείς στα διαδικτυακά καταστήματα της εταιρείας.


#3 Sony Vaio

Τα δύο πρώτα γράμματα του λογοτύπου της Sony Vaio φτιάχνουν ένα κύμα, το οποίο συμβολίζει το αναλογικό σήμα, ενώ τα δύο τελευταία γράμματα αναπαριστούν το 1 και το 0, που συμβολίζουν το ψηφιακό σήμα.


#4 Unilever

Η Unilever παράγει μια τεράστια ποικιλία από διαφορετικά προϊόντα κι αυτό κατοπτρίζεται και στο λογότυπο της, του οποίου κάθε τμήμα έχει τη δική του σημασία. Για παράδειγμα, η καρδιά σημαίνει αγάπη, φροντίδα κι ευημερία, ενώ το πουλί συμβολίζει την ελευθερία, την απελευθέρωση από τις καθημερινές δουλειές και την απόλαυση της ζωής.


#5 Formula 1

Αν παρατηρήσεις προσεκτικά το κενό ανάμεσα στο "F" και τις κόκκινες ρίγες, θα δεις ότι σχηματίζεται το νούμερο "1". Το λογότυπο έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει μια αίσθηση της ταχύτητας.


#6 BMW

Η συγκεκριμένη εταιρία ξεκίνησε ως παραγωγός αεροσκαφών, οπότε το λογότυπο παραμένει πιστό στις ρίζες της. Παρ' όλα αυτά, σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση ότι το κέντρο του λογότυπου απεικονίζει τα περιστρεφόμενα πτερύγια του έλικα, στην πραγματικότητα παραπέμπει στη βαυαρική σημαία, η οποία έχει ένα καρό μοτίβο.


#7 Apple

Ο Rob Janoff, o δημιουργός του πασίγνωστου λογότυπου της Apple, αναφέρει «Αγόρασα μια ολόκληρη σακούλα με μήλα, τα έβαλα σε ένα μπολ και έκανα σκίτσα από αυτά για μια εβδομάδα, προσπαθώντας να απλοποιήσω τις λεπτομέρειες. Σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια των καλλιτεχνικών πειραμάτων μου, πήρα μια μπουκιά από ένα από τα μήλα. Αργότερα εκείνη την ημέρα, προς έκπληξή μου, ανακάλυψα ότι το «δάγκωμα» (bite), ακούγεται πολύ παρόμοια με το «byte» που είναι ένας όρος των υπολογιστών».

Αρχικά το λογότυπο της Apple είχε διάφορα χρώματα για να δώσει έμφαση στο ότι πουλάει υπολογιστές με έγχρωμες οθόνες. Ωστόσο, όταν επέστρεψε ο Steve Jobs το 1998 και με την έλευση της νέας γενιάς υπολογιστών, το λογότυπο πήρε τη σημερινή μονόχρωμη εκδοχή του.


#8 Continental

H Continental είναι μια εταιρία που ειδικεύεται στην κατασκευή ελαστικών. Έτσι, τα δύο πρώτα γράμματα σχηματίζουν το σχήμα ενός ελαστικού.


#9 Mercedes-Benz

Το λογότυπο της Mercedes-Benz συμβολίζει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στη δική της τελειότητα. Το αστέρι με τις τρεις κορυφές αντιπροσωπεύει την υπεροχή της σε κάθε περιβάλλον - στο έδαφος, το νερό και τον αέρα.


#10 Toblerone

Η Toblerone είναι μια εταιρεία που παράγει σοκολάτα, με τόπο ίδρυσης της την ελβετική πόλη της Βέρνης, η οποία αποκαλείται επίσης «Η πόλη των αρκούδων». Αυτός είναι ο λόγος που η εταιρεία έχει ενσωματώσει τη σιλουέτα μιας αρκούδας στο λογότυπο της.


#11 Carrefour

Η Carrefour είναι μία από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρίες λιανικής πώλησης, με έδρα στη Γαλλία. Γι' αυτό και το λογότυπό της, το οποίο συμβολίζει τη συνεχόμενη επέκταση της εταιρείας, είναι σχεδιασμένο με τα χρώματα της γαλλικής σημαίας. Επιπλέον, το λογότυπο ενσωματώνει το πρώτο γράμμα του ονόματος της εταιρείας.


#12 McDonald's

Ναι, το Μ φυσικά κι αντιπροσωπεύει το McDonald's, αλλά το στρογγυλεμένο Μ αντιπροσωπεύει επίσης ένα ζευγάρι από θρεπτικά στήθη, σύμφωνα με τον σύμβουλο σχεδιασμού και ψυχολόγο Louis Cheskin. Στη δεκαετία του 1960, ο McDonald ήταν έτοιμος να εγκαταλείψει το συγκεκριμένο λογότυπο, αλλά o Cheskin έπεισε επιτυχώς τελικά την εταιρεία να διατηρήσει αυτό το branding με το Φροϋδικό συμβολισμό της.

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



   
Μιχάλης Σταυρινός